Pune by night - Reisverslag uit Bhamburda, India van Anna - WaarBenJij.nu Pune by night - Reisverslag uit Bhamburda, India van Anna - WaarBenJij.nu

Pune by night

Blijf op de hoogte en volg Anna

01 Mei 2018 | India, Bhamburda

Gisteravond na werktijd ben ik met Aarti en Vinit een hapje gaan eten. We hadden interessante gesprekken over de cultuurverschillen. Maar ook alle overeenkomsten. Aarti vertelde me dat deze generatie van studenten allemaal behoorlijk verwesterd zijn. Ze kijken veel Amerikaanse tv series (ik heb letterlijk al 3x gehoord dat ik op Phoebe van Friends lijk. Maar dan met brains ;) ) en ze zijn op cultureel gebied ook erg verwesterd. Dit verklaard ook waarom ze amper opkijken van mijn aanwezigheid. Aarti vertelde me dat ze nog niet getrouwd is, en dat ze hoopt dat ze dit jaar nog een man zal vinden. Haar ouders zijn voor haar op zoek, en ook bestaan er verschillende sites waar er naar een trouw kandidaat gezocht kan worden. Het hele trouw proces is allemaal veel relaxter dan ik dacht. Het hangt uiteraard af van je ouders, maar deze generatie mag veelal zelf bepalen of de aangewezen kandidaat geschikt is. Ze krijgen over het algemeen een maand of 5 a 6 de kans om elkaar te leren kennen alvorens ze besluiten of ze verder gaan met elkaar. Ik ben er in eerste instantie vrij bevooroordeeld in gestapt omdat ik veel gruwelijke boeken gelezen heb over uithuwelijking in landen zoals Jordanië en Iran, maar hier, en vooral in de grote stad is het dus allemaal veel losser. Fijn om te horen, want zo'n lieve meid als Aarti verdient een topgozer.

2 mei 2018

Na een hele dag op kantoor gewerkt te hebben, heb ik savonds geen plannen met collega's. Dat betekent in mijn eentje ergens wat eten scoren en naar mijn airbnb. Ik vind het best spannend om voor het eerst in mijn eentje de straat op te gaan, dus mijn collega Rahul die in Nederland is staat me bij via de app. Ik doe mijn haar in een knot, zonnebril op en ga op pad. Rahul volgt me via GPS en heeft me tips over de restaurantjes waar ik voorbij loop. Het is best druk op straat. Ik merk dat mensen me bekijken, maar ervaar dit helemaal niet vervelend. Ze zien me, maar schenken er verder geen aandacht aan. Dit zorgt ervoor dat ik me kan ontspannen en op mijn gemakje loop ik door de drukke straat. Overal rijden brommers, motors, tuktuks en auto's. Ze toeteren erop los en uit de verschillende restaurants klinkt muziek.
Toevallig brengt Rahul mij naar het restaurantje waar ik gisteren met Aarti en Vinit gegeten heb, en ik kies een klein tafeltje in de hoek. Ik bestel een risotto die echt super lekker is. Ondertussen app ik met wat collega's en vrienden en voel mij erg op mijn gemak. De andere tafeltjes zijn bezet en er zitten vooral jongeren met hun vrienden en vriendinnen te eten. Pune is een stad met heel veel universiteiten en scholen en dat merk je op straat. Overal lopen twintigers. En ik heb weinig hele oude mensen gezien. Ik geniet van mijn momentje alleen. Nadat ik afgerekend heb, wacht ik aan de kant van de straat op mijn uber die mij weer naar mijn airbnb brengt. Ik neem een koude douche, klap mijn laptop open en val in slaap terwijl er een Netflix film aanstaat. Veel indrukken. Wat is dit gaaf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bhamburda

Anna

Actief sinds 21 April 2018
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 5687

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 13 Mei 2018

Werktrip naar India

Landen bezocht: