Werk & aankomst Lonavala - Reisverslag uit Bhamburda, India van Anna - WaarBenJij.nu Werk & aankomst Lonavala - Reisverslag uit Bhamburda, India van Anna - WaarBenJij.nu

Werk & aankomst Lonavala

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

30 April 2018 | India, Bhamburda

Vandaag is mijn eerste werkdag! Op eigen houtje pak ik een Uber naar kantoor. Omgerekend betaal je hier slechts een euro voor dus ja, dan ga ik natuurlijk niet fietsen met 31 graden ;)
Het was erg grappig om op kantoor aan te komen. We hebben een live webcam verbinding met India op een groot scherm die altijd aan staat, dus nu kon ik even zwaaien naar Amsterdam. Best gek! Meteen in work mode gegaan en wat voorbereidend werk gedaan voor de uitleg die ik mijn collega's de komende dagen ga geven. Er moet nog behoorlijk wat gedaan worden voor we live kunnen met de software dus het is fijn dat ik India hier nu in kan gaan betrekken en hun input kan gaan verwerken. Tussendoor maak ik kennis met iedereen en ik merk dat hier een hele fijne sfeer hangt.
Ik heb een grote tas met cake, chocolade en stroopwafels bij me, en dit wordt tijdens de lunch door iedereen lekker opgegeten. De lunch is rijst, allerlei dipjes en kleine tortilla achtige wraps. Super lekker en goed vullend.

Vorige week belde mijn collega Deven mij, met de vraag of ik meewilde met een klein team uitje. We zouden dan maandag middag vertrekken en dinsdag eind van de dag weer weggaan. Uiteraard heb ik meteen ja gezegd. Waarop precies wist ik niet, maar we zouden naar Lonavala gaan. Ook na dit gegoogled te hebben werd ik niet veel wijzer. Normaal ben ik geen mens voor verassingen, maar ik besloot het lekker rustig af te wachten, for a change ;)

Rond 17 uur vertrekken we. Ik zit met nog 4 collega's in de auto en mijn collega Vinit rijdt. We rijden door prachtige berglandschappen en ik zit heerlijk in de airco en kijk naar buiten. Ik droom een beetje weg en Vinit zet muziek op. En ja wat voor muziek verwacht je als je in de middle of nowhere door de bergen rijdt? Bollywood achtige toontjes en dat soort dingen. Nou, niet was minder waar. Vinit zette Armin van Buuren op! Geniaal! Meteen kwam het gesprek op hang en hadden we het over onze muziek smaak. Deze blijkt vrijwel identiek, en we hebben meteen een klik. Het gevolg was dat we de hele rit aan het luisteren zijn naar Showtec, Hardwell, Mindhunterz en andere goede djs. Zeer onverwachts, maar ik ben helemaal in mijn element hahaha!

De weg naar Lonavala is lang. We rijden over zeer slechte hobbelige wegen waar geen ruimte is voor tweerichtingsverkeer. Veel stoppen en mensen voor laten dus. Onderweg veel motoren met hele gezinnen erop: Moeders die hun kinderen met doeken beschermen tegen het stof, en kinderen die bij hun moeder op de motor in slaap zijn gevallen en in een soort houtgreep op hun plek gehouden worden. Skills!

Het is al schemerig als we aankomen op de lokatie. Ik zie een hele grote villa met een zwembad. Iedereen praat hindi met elkaar en ik denk bij mezelf: we gaan vast niet naar die villa. Er staat vast een bijgebouw naast waar we gaan verblijven.. Nou, niet dus. We parkeren voor de villa en gaan allemaal super blij en enthousiast op verkenning. Wat een prachtige plek is dit zeg! Dit blijkt ook een airbnb te zijn, welke slechts 250 euro per nacht kost, voor 15 personen. Uiteraard is dit voor Indiase begrippen alsnog een smak geld, maar wow wat is dit gaaf.
Nu mis ik mijn Nederlandse collega's. Ik zou dit moment zo graag even willen delen. Samen met de girls het zwembad in springen en jubelen over het mooie uitzicht.. Maar de Indiase meiden zijn ook zeer enthousiast en lief en we maken ons direct klaar voor een gezellige avond.
Met zn alle zitten we om het zwembad met onze voeten in het water. Iedereen lacht, drinkt, en geniet zichtbaar. Veel gesprekken zijn in Hindi, maar dit vind ik helemaal niet erg. Ik merk dat ik toch vaak wat in mijn eigen wereldje zit. Ik geniet van de sfeer en neem alles zorgvuldig in mij op. Voor mij zie ik de bergen en het is volle maan. Op de achtergrond hoor ik krekels en andere beestjes-geluiden die ik niet kan thuisbrengen. En uiteraard was DJ Vinit daar met zijn muziek om het feestje helemaal compleet te maken. Mensen besluiten volleybal in het water te gaan spelen en na een uurtje toegekeken te hebben ben ook ik het water in gedoken. De avond duurde nog lang. Met zeer interessante gesprekken over cultuur en gewoonten.
Op een gegeven moment wilde ik mijn slippers hebben die aan de andere kant van de villa stonden, en die van mijn collega stonden daar ook nog. Zij wilde ook haar slippers hebben, dus heb ik ze gepakt en meegeomen. Toen ze zag dat ik haar slippers vasthield schrok ze en bood ze direct haar excuses aan. Het is schijnbaar echt not done om iemands slippers aan te raken. Iemands voeten aanraken is tonen van zeer veel respect. Geen idee wat slippers aanraken betekent maar het zal wel onrein zijn ofzo. Ik merkte dat ze het wat gênant vond dus ik heb er niet meer naar gevraagd. Weer wat geleerd. :)


Top avond!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bhamburda

Anna

Actief sinds 21 April 2018
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 5683

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 13 Mei 2018

Werktrip naar India

Landen bezocht: