Pune verkennen - Reisverslag uit Bhamburda, India van Anna - WaarBenJij.nu Pune verkennen - Reisverslag uit Bhamburda, India van Anna - WaarBenJij.nu

Pune verkennen

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

29 April 2018 | India, Bhamburda

Toen ik mijn airbnb uitliep, stond de auto van mijn collega's al te wachten. En daar was ook mijn support collega Aditi. Wat een leuke verrassing! Aditi gaat binnenkort naar Australië voor een grote klus, dus het was niet zeker of ik haar zou zien tijdens mijn verblijf. Het voelde meteen heel vertrouwd. We zijn gaan eten in een vegetarisch restaurant. Een zeer groot deel van de populatie in India is vegetariër en er is dan ook een zeer uitgebreide vegetarische keuken beschikbaar.
Mijn collega's Suyog, Avani, Shrikant en zijn vrouw Sneha waren ook van de partij. Shrikant spreek ik dagelijks tijdens mijn werk, dus ook mijn ontmoeting met hem voelde zeer vertrouwd. Mijn ontvangst hier voelt echt als een warm bad. Iedereen is zo begaan met me. Ook tijdens het eten wordt er druk overlegt wat ik wel of niet lekker zou vinden, en wat mogelijk te pittig voor me zou zijn. Ook besluiten ze dat sommige dingen volgende week pas gegeten kunnen worden, want ze vinden dat ik eerst moet kijken hoe mijn lijf hierop reageert. Super lief en attent. Uiteindelijk heb ik super lekker gegeten en op een pepertje hier en daar was het heel goed te doen. Ondertussen hebben we interessante gesprekken gevoerd over cultuur verschillen, en eet ook ik, nu enkel met mijn rechterhand. Dit was best een uitdaging voor mij als lefty. ;) Niemand zei dat ik dat moest doen, of dat ik perse dingen moet proeven, maar ik vind dat als je je bevindt onder de locals dat je je dan volledig moet aanpassen. So I did, en dat werd zeker gewaardeerd.

Na het eten gingen we nog een stuk wandelen door een winkelstraat met allerlei kraampjes en restaurantjes. Kraampjes met opgestapeld fruit in alle kleuren van de regenboog, schaafijsverkopers en kledingkraampjes. Het was er zo ontzettend druk dat ik niet wist waar ik kijken moest. De markten in Bangkok zijn druk, maar dit was er niets bij.
Ik merk dat mensen wel even naar me staren, maar totaal niet op een vervelende manier.
Op een gegeven moment kwam er een klein meisje bedelen bij me. Ik denk niet dat ze niet ouder was dan 3 jaar oud. Ze had een prachtig, maar smoezelig gezichtje met grote bruine ogen en ze hield haar handen als een kommetje omhoog naar me. Geld geven wordt afgeraden, aangezien dit altijd verdwijnt in zakken van de verkeerde mensen. (georganiseerde bedel bendes) Dus ik heb haar een snoepje gegeven. Hier leek ze ook blij mee te zijn, maar ik heb geen idee of ze hem opgegeten heeft, of gefrustreerd heeft weggegooid. ;) Het voelde toch niet helemaal ok, dus ik denk dat ik ze de volgende keer maar gewoon negeer. Lastig hoor!

Ik heb met de meiden afgesproken om ergens de komende 2 weken hier weer te gaan shoppen (zonder de mannen haha) en rustig alles te bekijken. Daar heb ik nu al zin in!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bhamburda

Anna

Actief sinds 21 April 2018
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 5686

Voorgaande reizen:

28 April 2018 - 13 Mei 2018

Werktrip naar India

Landen bezocht: